Szkolenia controlling

Nazwa szkolenia

Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w pracy działu HR - Microsoft Excel dla HR

Terminy
2020-11-12 2020-11-13 Warszawa
2020-10-12 2020-10-13 Warszawa
Cel szkolenia

Celem szkolenia jest nabycie umiejętności w zakresie szybkiego i sprawnego posługiwania się programem Excel w codziennej pracy. Szczególną uwagę poświęcimy analizie oraz gromadzeniu danych osobowych pracowników. Uczestnicy nauczą się wyszukiwać, wyróżniać i eksportować dane w MS Excel, sporządzać raporty, analizy i zestawienia w krótkim czasie. Przedstawione zostaną możliwości automatyzacji często wykonywanych zadań celem sprawniejszego zarządzania bazą pracowników. W trakcie szkolenia wykorzystywane będą funkcje statystyczne i bazodanowe, zaawansowane używanie filtrów oraz formatowanie warunkowe. Przedstawiony będzie również sposób przygotowywania i zabezpieczania arkuszy, który w dalszej kolejności będzie przesyłany do uzupełnienia. Omówione zostanie drukowanie dokumentów z wszystkimi zaawansowanymi opcjami. Podczas warsztatu omówionych zostanie minimum 50 skrótów klawiszowych.

 

Adresaci szkolenia
Szkolenie skierowane jest do pracowników działów personalnych/kadr oraz do osób zajmujących się analizą danych osobowych przy wykorzystaniu programu Microsoft Excel.

Program

1. Wstęp
• Typy danych i pułapki, jakie z tego powodu mogą nas spotkać
• Wykorzystanie serii danych do sprawnego określania zakresu dat

2. Operacje na datach i czasie
• Tworzenie własnych formatów dat i czasu
• Typy adresowania: względne, bezwzględne i mieszane
• Ręczne i automatyczne wstawiania dat i czasu do arkusza
• Wykorzystanie formuł i funkcji do obliczania czasu pracy, wynagrodzenia i stażu pracy
• Obliczenia związane ze stażem pracy

3. Wykorzystanie Excela do analizy danych
• Rozliczanie premii pracowników przy użyciu funkcji logicznych (JEŻELI, LUB, ORAZ, JEŻELI.BŁĄD)
• Zastosowanie funkcji wyszukiwania i adresu (m. in. WYSZUKAJ.PIONOWO – wakacje pod gruszą) do przyporządkowywania danych personalnych, rozliczania premii czy przyznawania dodatków socjalnych
• Funkcje tekstowe wykorzystywane w celu wyodrębniania danych: m. in. LEWY. PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU, TEKST
• Analiza danych za pomocą tabel i wykresów przestawnych – wstęp

4. Zagadnienia opcjonalne:
• Wykresy
– Dobór odpowiedniego typu wykresu do danych
– Formatowanie wykresów
– Style wykresów
• Sortowanie
• Filtrowanie
• Przygotowanie dokumentu do wydruku (obszar wydruku, personalizowanie nagłówka i stopki, znak wodny, drukowanie nagłówka na każdej drukowanej stronie)
5. Skróty klawiszowe ułatwiające pracę w arkuszu

Informacje organizacyjne
Koszt uczestnictwa jednej osoby: 1090 zł + 23% VAT

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Szkolenia  mają charakter warsztatów, zawierających praktyczne ćwiczenia przy komputerach. Zapewniamy sale szkoleniowe wyposażone w sprzęt komputerowy z odpowiednim oprogramowaniem.

Godziny zajęć: 10:00 – 16:00

Miejsce zajęć: siedziba Akademii Biznesu MDDP lub centrum miasta

Informacje:
Justyna Świdnicka,
tel. (022) 208 28 47, fax (022) 211 20 90
justyna.swidnicka@akademiamddp.pl